fbpx

Dnes si opět zavzpomínám na auto, kterém jsem řídil již před nějakým časem. Tím autem je BMW M2. Je to skoro jako včera, kdy jsme přišli do Stratos Auto u Hradce Králové a začali si povídat s majitelem. Doufal jsem, že mě nechá zařídit aspoň “obyčejnou” trojku, ale jeho slova mě vyrazila dech. “Dneska si můžeš zařídit mojí M2 (která byla v té době absolutní novinkou), pokusím se tě dostat i k M4 GTS, ale tam je to celkově komplikovanější kvůli omezené produkci. Příště si můžeš klidně zařídit i i3” (Už asi víte, o čem bude další článek).

Ještě že jsem seděl, protože to bych asi neustál. Ruce se mi klepaly a my se šli ven podívat na ten úžasný stroj. M2 je to nejmenší M kupé, které si můžete koupit. Ve skutečnosti na to vůbec nevypadá. Mně osobně přijde jako nejlepší M-kový bavorák, který se dá pořídit. Auto působí ideálním dojmem poměru výkonu a velikosti. Je tak nějak akorát široké i dlouhé a síly má více než dost. Oku amatéra se může zdát jen jako “další” bavorák, ale stačí nastartovat na parkovišti před samoškou a každý hledá zdroj toho krásného zvuku!

Vezměme to ale hezky po pořadě, jinak se tu do toho zamotám a vy z toho nebudete mít vůbec nic.

Exteriér

Jak jsem již nakousl, když si auto obcházíte z venčí, zaujme vás, jak vyváženě auto působí. Abych to uvedl na pravou míru, myslím tím, že řidič sedí skoro uprostřed auta, M2 je tak akorát dlouhá a ani moc široká. To vše se umocní při prvních několika metrech za volantem. Posuďte sami.

Interiér

Uvnitř už to bohužel není zase tak žhavé jako z venčí. Kvalita zpracování je samozřejmě na špičkové úrovní. Kontrastní karbon je také moc pěkny a sportovní sedadla drží perfetkně. Je tu však jedno velké ale. Z 90% je to to samé jako každé jiné BMW i tak deset let nazpět. Ruku na srdce. To jak vypadá interiér, přestanete řešit hned po nastartování motoru!

Jízdní vlastnosti

Jakmile totiž nastartujete auto, najednou zmizí veškerý okolní svět a vy se propojíte s autem. K tomu všemu pomáhá skvělý výhled z auta a všudypřítomný brukot motoru. Podobný pocit jsem měl jen v mustangu. Auto nádherně poslouchá, jde za plynem a nikdy mu nechybí síla. Po chvíli se s autem zžijete a už se vám nikdy nebude chtít vypnout motor a nastartovat.

Jízda je tužší a každá díra je pěkně cítit, ale i tak bych si hravě dokázal představit jezdit s M2 každý den do práce. I když asi bych měl každý den dost velký problém z aute před prací vystoupit. Myslím, že bych každý den volal šéfovi, že jsem nemocný, zatímco bych proháněl M2 po okreskách!

BMW M2
  • 95%
    Exteriér - 95%
  • 70%
    Interiér - 70%
  • 99%
    Jízdní vlastnosti - 99%
  • 65%
    Spotřeba - 65%
  • 70%
    Praktičnost - 70%
  • 75%
    Pohodlí - 75%
  • 95%
    Rychlost - 95%
  • 100%
    Zábava za volantem - 100%
84%

Závěr

Z BMW M2 bude jistě brzy legenda stejně jako z M1 a dalších malých, ale rychlých BMW. Jednou z něj bude ceněný sběratelský kus. Ideální auto, pokud jste ochotni obětovat trochu pohodlí za neuvěřitelnou zábavu za volantem.

Sending
User Review
0% (0 votes)
autysta

autysta

Vášnivý autysta, který miluje řízení a snad všechno, co má čtyři kola a motor. Píši o autech a nebojím se být subjektivní. Moje recenze mají šťávu!

Napište komentář