fbpx

Nové Volvo XC90 je nádherný kus auta. Oproti předchůdci je  auto elegantní a je radost se na něj podívat. Potěší také třetí  řada sedadel, která jako složená vůbec nepřekáží. Nový model  už také není takový žíznivec jako předchůdce a nabízí několik  jízdní režimů od Eco až po Dynamic. Co Vás ale zaručeně  překvapí, je neuvěřitelná tichost za jakékoliv rychlosti!

Design

Nový design, ke kterému se značka uchýlila, se nemusí líbit každému. Za mě však palec nahoru. Tento trend značka uplatnila i u nových vozu S90 a V90, které také budeme testovat díky dealerovi Volva Dekom Systemu. XC90 si zachovalo snad všechny ikonické linie předchozího modelu, ale udělalo je tak nějak elegantnější. 

Interiér

Interiér je více než prostorný. Pohodlně se tu usadí sedm cestujících a pořád zbude dost místa pro zavazadla. Interiér působí dost luxusně. K tomu napomáhá kůže, ale i výborně tvarované sedadla spolu s TFT displayem místo budíků a velké dotykové obrazovky na středovém panelu. Jízdu si užijete na jakémkoliv místě.

digitální palubka
Jízda
Ve Volvu sedíte výše než většina ostatních účastníků provozu. Z auta je nádherný výhled a máte pocit, že si žijete ve svém vlastním světě. Auto Vás dokáže příjemně izolovat od okolí, ale ne naprosto, což je dobré, protože máte alespoň trochu ponětí o tom, co se děje s motorem.  Auto Vám nabízí tři jízdní režimy. Eco, Comfort, Off-road a Dynamic.
Eco mode je dobrý nejspíše do města a do zácpy. Možná jen na projíždění vesnicí nebo při jízdě konstantní rychlostí po dálnici. Jakýkoliv rozjezd je peklo. Auto disponuje funkci Start/Stop a v Eco režimu vypíná motor ještě dříve, než se úplně zastavíte. Otáčkoměr Vám přestane ukazovat otáčky a místo toho Vám ukazuje jak neefektivně s tím jezdíte. Auto působí, jako kdyby nemělo žádné turbo a jelo jen na dva válce. Když k tomu započítáte váhu vozu, tak nedostanete nic dobrého. Věřím ale, že s trochou cviku má Eco režim smysl.
Comfort mode je automatický režim, který budete nejspíš využívat nejčastěji. Ano, sice zde je Dynamic mode se kterým je auto mnohem živější a točí do vyšších otáček, ale buďme upřímní, Volvo XC90 není závoďák. Sice Vás ochotně a rychle vytáhne i nad 150km/h, ale tak nějak to v něm nechcete dělat. Comfort režim je více než dostačující a dovolí vám plynule a svižně proplouvat provozem.
Off road mode nalezne využití jak na polňačkách tak na prudkých stoupání. Bohužel nejsem technik a ani odborník, takže nevím, co přesně se s autem děje. Vyzkoušeli jsme však i tento mód a poměrně dobře se s ním bavili.
Závěr
Já osobně bych ho bral všemi deseti. Líbí se mi velká SUV, ne však kvůli své velikosti a tomu, že zvyšují ego, ale kvůli jejich schopnostem. Vejde se do nich vše co potřebujete, přežehlí všechny nerovnosti a nebojí se terénu. Navíc to ticho! Za mě palec nahoru! Jaký je Váš názor? 
Pokud se Vám auto líbilo, navštivte stránky Dekom Systemu, kde naleznete všechny potřebné informace a podívejte se na následující video.
Volvo XC90
  • 90%
    Exteriér - 90%
  • 95%
    Interiér - 95%
  • 90%
    Jízdní vlastnosti - 90%
  • 80%
    Spotřeba - 80%
  • 90%
    Praktičnost - 90%
  • 90%
    Pohodlí - 90%
  • 70%
    Rychlost - 70%
  • 70%
    Zábava za volantem - 70%
84%

Pouze několik úvodních vět

Volvo XC90 je skvělý a praktický společník, který zvládne dojet na chatu, ale i odvézt do divadla. Jednoduchá elegance a dobré jízdní vlastnosti z něj dělají univerzální automobil

Sending
User Review
0% (0 votes)
autysta

autysta

Vášnivý autysta, který miluje řízení a snad všechno, co má čtyři kola a motor. Píši o autech a nebojím se být subjektivní. Moje recenze mají šťávu!

Napište komentář