fbpx

Jít na technickou a emise s autem, kterému je 14let je nepříjemné. Když je to diesel, je to skoro až bolestivé. Pokud k tomu má ještě najeto víc jak 360tis. km, tak je to úplné peklo.. Alespoň to si myslí většina z nás. Jak tomu ale je ve skutečnosti?

škoda superb 1,9tDi

Jelikož je Fanfán auto ověřené, tak jsem se zvesela objednal na technickou v domění, že se mi nemůže nic stát, vybral dva tisíce, poctivě zkontroloval povinnou výbavu a šel spát. V den D jsem si připravil všechny papíry a vydal se hledat stanici technické kontroly. Po chvilce pátrání jsem nalezl správné dveře, zaplatil, předal klíčky, sednul si a začal si číst magazín o autech. Po chvilce jsem se rozhlédl a připadal si jako u veterináře… Lidé sedí v čekárně a netrpělivě očekávají dobré zprávy o jejich mazlíčcích. Pokud mají smůlu a dostanou špatnou zprávu, tak si poplakají nad tím, kolik je bude stát operace a jdou smutni domů s představou suchého rohlíku k večeři. Ti šťastnější obdrží zprávu dobrou a pak se celý den tváří jak měsíček na hnoji.

Po chvilce jsem se rozhlédl a připadal si jako u veterináře...

AutystaČekání na technickou

Čas plynul a já byl čím dál tím více nervózní. Pokaždé když vyšel ven muž v bílém plášti, netrpělivě jsem se naklonil, jestli náhodou nezaslechnu, o čem si povídá s paní za kasou. Po chvílí vyšel další a zvolal: “Ten pán s černým superbem?” Polknul jsem na prázdno a stoupl si. “Jen se posaďte, nemám pro vás moc dobrou zprávu.. Podlomila se mi kolena. Dozvěděl jsem se, že kouřivost Fanfána je 3x větší, tudíž neprojde emisemi a nemá smysl pokračovat dál technickou. Dostal jsem zpátky tisícovku a šel si sednout do auta. Po chvilce paniky jsem se uklidnil a objednal se k mechanikovi do Ústí, který se o Fanfána doposud staral, domluvil si termín, auto odvezl a nechtíc jsem zůstal uvězněný v Ústí přes noc.

Po nějakém čase jsem se vydal na křížovou výpravu do svaté země, kde jsem čekal na svůj zaslíbený grál. Cesta do Teplic, kde na mě Fanfán čekal, utekla jako voda a já stál opět před svým vozem. Vítězoslavně jsem převzal klíčky a začal přemýšlet nad vítěznou pózou. V ten okamžik mi v druhé ruce přistála faktura na necelých šest tisíc korun. V depresích jsem usedl za volant a začal studovat nově obdrženou literaturu. Na autě jsem měl nové těsnění sání motoru a hlavně nový měřič hmotnosti vzduchu. Výsledkem jsou hodnoty, které jsou poloviční než maximální přípustné. Celkově se mi tedy emise zmenšili více než 6x! Zatím jsem tedy spokojen. Otázkou spíš zůstává, co za dva roky?…

autysta

autysta

Vášnivý autysta, který miluje řízení a snad všechno, co má čtyři kola a motor. Píši o autech a nebojím se být subjektivní. Moje recenze mají šťávu!

Napište komentář