fbpx

Už dlouhou dobu fandím Fordu, protože dokázal do té doby nevídané, když do Evropy dovezl Ford Mustang, modelový rok 2015. Jediné auto, které za necelý milión a dvěstě tisíc dalo zákazníkovi atmosférickou pětilitrovou V8 s 420k a náhonem na zadní!

V porovnání s konkurencí se jednalo o něco neuvěřitelného. Podobně laděné auto s atmosférou se u německé konkurence pohybovalo i o stovky tisíc výše. Pro nás chudší je skvělou zprávou příchod nové generace, kterou již můžete zahlédnout před showroomy, protože ročník 2015 se dá (v době psaní tohoto článku) sehnat již kolem devítiset tisíc kč. Za auto s pětilitrem! Možná Vás to děsí, proto zavzpomínám na můj test tohoto auta.

Vzhled

Četl jsem pár názorů, že mustang už není na pohled tak mužný a tvrdý, ale když ho uvidíte naživo, okamžitě to ve Vás vzbuzuje respekt. Auto je obrovské a lehce se na Vás mračí. Dva pruhy na kapotě mu dodávají ostrost (a určitě i pár koní ze samolepek) a brzdy od Bremba naznačují, že není jen na koukání.

Auto má užasnou linii, která naznačuje, že není dobré jen v rovinkách, ale i v zatáčkách. Nikdy jsem nebyl fandou žlutých aut, ale na Mustangu se mi tato barevná kombinace velice líbila. Jediným zklamáním je odstranění animace zadních světel při signalizaci odbočování u Evropských modelů. USA verze má postupné rozsvěcování ze středu auta k boku, ale u tohoto modelu bliká pouze poslední LED panel.

Dojem

Při nastartování Vás překvapí, jak je auto z venčí tiché a vesměs si jen tak potichounku brumlá pod vousy. Vše se ale spraví v momentě, kdy sešlápnete plyn. Auto se trochu rozlobí, brukot zesílí, ale ne natolik aby rušil. V Normálním režimu je auto velice pohodlné i na našich silnicích. Stává se z něj pohodlné GéTéčko, s kterým byste klidně přejeli na oběd do Drážďan, na Svačinu do Prahy a na večeři do Brna a ještě byste se těšili až pojedete do Alp do hotelu na noc. A to vše díky pohodlnému podvozku, automatické převodovce a tajemnému bublání V8, které ve Vás probouzí zvědavost, co to auto asi dokáže.

Po přepnutí do Sport+ se vše změní! Tedy jen pocitově. Převodovka řadí svižněji a agresivněji, reakce na plynový pedál se zkrátí a tlumiče ztvrdí. Pokud si ještě překliknete na řazení pádly, už Vás najednou nebaví jezdit normálně.. Auto točíte minimálně na pět tisíc otáček a vychutnáváte si řádění toho úžasného motoru před Vámi s obrovským úsměvem na tváři! Auto táhne krásně až do omezovače na 250km/h. Největší sranda je ale se zrychlením. Z venčí Vás napadne, že auto bude nejspíše rychlé, ale je také dost mohutné. Ten pocit mohutnosti se umocní, když sedíte uvnitř, obklopeni tím robustním tělem auta. Když však sešlápnete plyn, vyrazí Vám dech, jak rychle a hravě zrychluje! Jak přímo chce aby se s ním jezdilo rychle!

Koupil bych si ho?

Ptáte se jestli si koupit toto auto? Zcela určitě ANO! Nejenom že je směšně levné, ono je taky neuvěřitelně zábavné! Má použitelný kufr a spotřeba se dá v pohodě držet na 11,4l na 100km. Pokud se budete chtít bavit jako my, tak spotřeba někde kolem 16,4l na 100km není hrozná. Já osobně neznám jiné auto, které Vám za něco přes 1,2 mil kč nabídne tolik zábavy, motor V8 a významné pohledy přátel, když jim řeknete, že vlastníte Mustanga s pětilitrovou vé osmičkou!

2015 Ford Mustang
  • 90%
    Exteriér - 90%
  • 85%
    Interiér - 85%
  • 90%
    Jízdní vlastnosti - 90%
  • 65%
    Spotřeba - 65%
  • 70%
    Praktičnost - 70%
  • 85%
    Pohodlí - 85%
  • 90%
    Rychlost - 90%
  • 98%
    Zábava za volantem - 98%
84%

Závěr

Ford Mustang 2015 je naprosto úžasné auto, dokáže být pohodlné skoro jako superb, ale na okreskách dravé jako Focus RS. Feeling pohodlného ale více než silného GéTéčka je prostě naprosto omračující a snadno si na něj navyknete. Snad je jeho modernější bratr stejně tak zábavný!

Sending
User Review
90.5% (4 votes)
autysta

autysta

Vášnivý autysta, který miluje řízení a snad všechno, co má čtyři kola a motor. Píši o autech a nebojím se být subjektivní. Moje recenze mají šťávu!

Napište komentář