fbpx

Pro Mazdu 3 mám místečko v srdci vždy. V roce 1999, pár let po mém narození, pořídil táta do rodiny Mazdu 323. Před rokem a půl jsme přemýšleli o upgradu městského přibližovadla a nakonec opět vyhrála Mazda 3 v druhé generaci. Stejně jako před tím ve verzi hatchback. Mnoho se toho za ta léta změnilo, ale zážitek, je to pořád stejně dobrý. Nyní je tu ale nová generace, která má zasadní změny v designu, ale hlavně v motoru!

Hatchback bez třetího bočního okénka

Agresivnější vzhled, který auto tlačí dopředu i když stojí na místě, se skutečně povedl. Absence oken za C sloupkem mi vůbec nevadí a dává hatchbacku ještě agresivnější vzhled. Nová jsou také brzdová světla, která nyní vypadají jako přední světla od BMW.

Nová koncová světla

Za zmínku jistě stojí i design sedanu. Podle mého je to více než zajímavá alternative dnes již mainstreamového BMW 3 nebo klasické octávky, které je tu více než dost. Stejně zajímavá je i alternativa v Alfa Giulia. I zde je hlavní rozdíl v koncových světlech a upravená přední maska.

Mazda 3 sedan

Zásadní změna je však pod kapotou. Zde nalezneme trojci motorů. Dva benzinové a jeden naftový. 1,5 litrový a 2 litrový benzinový motor Skyactive-G, který má přezdívku naftového motoru na benzín. Pokud preferujete naftu, tak pro vás má mazda 1,8 litrový motor. Já osobně se nemůžu dočkat benzinového dvoulitru, který si chci rozhodně vyzkoušet.

Agresivní design nejen vpředu ale i vzadu

Interiér také prošel změnou. Display s informačním systémem je hezky vysoko a řidič nemusí koukat někam dolů a pořád má kontakt s vozovkou. Volant mají Mazdy moc pěkny, hodně podobný Mercedesu. Řazení mají mazdy vynikajicí a je radost si zajet na okresky a užít si řízení.

Upravený interiér Mazdy 3

Rozhodně se nemůžu dočkat, až se dostanu za volant hatchbacku s dvoulitrem. Zvědavý jsem také na sedan, jelikož po roce s mým Superbem se mi tato varianta vozů líbí čím dál tím více. Snad to bude brzy a já budu moct natočit i videodojmy.

autysta

autysta

Vášnivý autysta, který miluje řízení a snad všechno, co má čtyři kola a motor. Píši o autech a nebojím se být subjektivní. Moje recenze mají šťávu!

Napište komentář