fbpx
Žijeme v podivné doby, co se našich mazlíčků na kolech týče. Z tradičních paliv přecházíme na různé typy hybridů, elektro aut, aut na vodíkový pohon a kdo ví co ještě. Když vezmeme v potaz vyhlášku v Německu, která silně omezuje naftová auta, může se zdát koupě čtrnáct let starého superbu s proslulou “jednadevítkou tédéí” přinejmenším jako bláznivá. Je tomu tak? To nám ukáže náš dlouhodobý test!
škoda superb 1,9tDi

Bláznovství? Možná…

Promluvme si o číslech. Auto je čtrnáct let staré. V době koupě se tachometr blížil k hodnotě 350 000km. Je to diesel s 96kW. průměrná spotřeba se pohybuje mezi 5-6l na 100km. Asi vás zarazil ten nájezd. Zarazil i mě. Teď si určitě říkáte, že takové auto by si koupil jen blázen, ale pro superba hrál jeden fakt. Znám to auto už tak 10 let. Auto jezdilo v rodině, takže vím, že je v pořádku. Ano, najde se rez na víku kufru, jako na každé škodě z tohoto období, ale jinak je auto v pořádku, nic vevnitř nevrže a neklepe. Když jsem se ještě k tomu dozvěděl, že před prodejem bude udělaný kompletní servis i s výměnou rozvodů a za dost pěkné peníze, nebylo co řešit. Moje stará mazda nemá klimatizaci a i když je s ní sranda, v létě pro to nemám moc pochopení ani já.

Fanfán slouží dobře

Vzhledem k tomu, že většina mých tras je mezi městy, tak Auto slouží suprově. Na dálnici je výborným pomocníkem tempomat. Z počátku člověka mrzí absence šestého převodového stupně, ale po pár jízdách na dálnici, kdy při 130km/h u dojezdu do cíle ukazuje palubní počítač spotřebu 5,4l/100km, úplně zapomenete na další stupeň. Klimatizace funguje suprově i vyhřívání sedadel. S čím si ještě tak plně moc nerozumím jsou automatické stěrače. Ty i když jsou na nejnižší stupeň, tak při sebemenším mrholení neustále skřípou gumou po skle a jakmile začne pršet pořádně, stírají stejně často jako intervaly na semaforech. Už dokonce zvládnul i zatěžkávací zkoušku jako mobilní stánek projektu #ZaNormalniHolky na Spartan Race v Kutné Hoře.

Závěr

Světe div se, ale i takovéhle auto může být zábavné na okreskách. Turbo krásně táhne, spotřeba je nízká a díky své váze do určité rychlosti krásně drží stopu. Nyní už mám na tachometru přes 360 000km a čeká mě technická. Můj cíl je s autem najet 500 000km. Co myslíte, dáme to? #Fanfán

2004 Škoda Superb 1,9tDi
  • 65%
    Exteriér - 65%
  • 70%
    Interiér - 70%
  • 70%
    Jízdní vlastnosti - 70%
  • 90%
    Spotřeba - 90%
  • 85%
    Praktičnost - 85%
  • 85%
    Pohodlí - 85%
  • 75%
    Rychlost - 75%
  • 75%
    Zábava za volantem - 75%
77%

Absolutně subjektivní hodnocení

Původně jsem chtěl dát ještě více, ale zarazil jsem se a hodnocení trochu snížil, přeci jen je tu spousta lepších aut :-/

Sending
User Review
94.5% (2 votes)
autysta

autysta

Vášnivý autysta, který miluje řízení a snad všechno, co má čtyři kola a motor. Píši o autech a nebojím se být subjektivní. Moje recenze mají šťávu!

Napište komentář