fbpx

Bmw i3 můžeme čím dál tím  častěji potkat na silnici. Tohle prapodivné vozítko se mi na první pohled moc nelíbilo, ale čím více se na něj dívám a čím déle jsem v Praze, tak tím více se mi líbí. Tím více ho cháp a tím více ho chci…

Je to divný, říct to nahlas. Ale skutečně se mi to auto poslední dobou čím dál tím více líbí. Dává mi čím dál tím větší smysl a i místo v mém dosavadním životě. Až na tu cenu. Nejlevnější ojeté vozy se dají sehnat lehce pod šest set tisíc.

Tohle auto jsem si mohl kdysi dávno zařídit a zanechalo ve mě rozporuplné pocity. Měl jsem k dispozici verzi s REXem. To je malý benzinový agregátor, který je schovaný v kufru. Slouží k dobíjení baterie, takže máte teoreticky neomezený dojezd. Možná bych měl dodat, že ideou auta, je být elektromobilem. Má dojezd 180km+- podle verze.

K prodloužení dojezdu slouží rekuperační brzdění. Když zvednete nohu z plynu, tak auto začne brzdit podobně, jako když máte zařazenou rychlost v klasickém autě. V tento okamžik si sbírá energii z brždění a mění ji v další kilometry. Má to ale jeden háček. Jakmile zatočíte, tak auto přestane brzdit. Je potřeba si na to zvyknout, protože to vám klasické auto neudělá a vám se nejednou stane, že v zatáčce auto pocitově zrychlí občas i dost nepříjemně.

Co mě ale absolutně dostalo je mrštnost tohohle auta. Tím myslím hlavně výkon. Vím, zní to překvapivě, ale tohle auto je neuvěřitelná sranda! Instatní zrychlení, tah za “plynem” a úžasná obratnost! Za chvilku zapomenete, že i3 má jen o trochu širší kola než motorka a jste na kreskách. Plný plyn u výjezdu ze zatáčky, přibrždění do další a opět plný plyn!

Při téhle vzpomínce to auto prostě potřebuji. Kufr má dostatečně veliký a s REXem dojede kamkoliv. Většinou bude ale spát, protože 90% vašich jízd se bepečně do těch 180km vejde.

Když si vezmete, že tohle auto zvládne 99% běžných činností na 100%, tak máte jasnou volbu. Někomu se možná nemusí líbit, já proti tomuhle vzhledu nic nemám. Cena je pro mě ten hlavní problém. Za šest set tisíc si už můžete opravdu vybírat, nemluvě o ceně nového vozu. Vezmu li v potaz, že je to stejná cenová hladina jako můj milovaný mustang, tak bych se asi hodně rozmýšlel a pravděpodobně by to vyhrál mustang.

Nyní když už i mě pozřel život velkoměsta, tak začínám chápat smysl tohoto auta a vůbec se nedivím, že ho vídám čím dál tím častěji a moc rád bych ho měl jednou na příjezdovce jako auto manželky nebo druhé auto do města!

BMW i3
  • 90%
    Exteriér - 90%
  • 95%
    Interiér - 95%
  • 75%
    Jízdní vlastnosti - 75%
  • 99%
    Spotřeba - 99%
  • 70%
    Praktičnost - 70%
  • 85%
    Pohodlí - 85%
  • 70%
    Rychlost - 70%
  • 80%
    Zábava za volantem - 80%
83%

Závěr

Auto, které má smysl a přináší budoucnost dopravy i těm, kteří nemají na teslu. V krásném exteriéru a praktickém interiéru spojuje prvky elegance a budoucnosti. Doufám, že jednou mi bude takové říkat pane!

Sending
User Review
0% (0 votes)
autysta

autysta

Vášnivý autysta, který miluje řízení a snad všechno, co má čtyři kola a motor. Píši o autech a nebojím se být subjektivní. Moje recenze mají šťávu!

Napište komentář