fbpx

Hned na úvod řikám, že toto není kdovíjaký test. Jedná se spíše o dojmy z více než překvapivé jízdy, kterou jsem měl dnes možnost absolvovat. Potřebovali jsme se dostat asi 80km za Prahu po D1 a můj Fanfán čeká v Ústí nad Labem na STK. Volba tedy padla na Car4Way. Původně jsem chtěl vzít Rapida, ale kvůli psovi padla volba na Fábii v kombíku. Hned po usazení za volant mě čekalo příjemné překvapení.

Interiér

Tak nějak jsem měl Fábie vždy spojené s horším interiérem a výbavou, ale jen co jsem se porozhlédl a uviděl bezklíčkové startování, velký dotykový display a spoustu dalších hračiček, myslel jsem si, že sedím v Oktávce. Sedadla byla velice příjemná a stejně tak byl příjemný i výhled z auta, který je pro mě důležitý, protože měřím metr devadesát a ve většině dnešních menších aut mám prostě uprostřed čelního skla zpětné zrcátko. Takže vidím je polovinu toho, co moje o třicet centimetrů menší přítelkyně. Na palubce najdete takovou tu klasiku, kde hlavně potěší automatická klimatizace a již dříve zmiňovaný dotykový display. Jelikož škodovka je prostě škodovka (aspoň jsem si to myslel do teď), tak jsem zajásal, když jsem na levé páčce za volantem objevil stejné znaky, jako ve Fanfánovi u tempomatu, a hned u první rovinky jsem ho chtěl zapnout. Ke své hrůze jsem zjistil, že se jedná pouze o omezovač rychlosti. Náslodovalo druhé zklamání, možná spíše frustrace, když jsem zaboha nemohl přepnout palubní počítač. Prostě se mi nedařilo ukázat spotřebu a ani dojezd. Po delší době jsem zjistil, že tyto údaje najdu na displayi pod čudlíkem “CAR”. Ale ani tam nebyla aktuální spotřeba, takže si netroufám říct, kolik auto žere třeba na pražském okruhu nebo na dálnici.

Kufr

Kufr je odstatečně velký. Pojme jednoho psa s velkou rezervou.

Závěr

Při dojetí do cíle jsem přemýšlel, kdo a proč si asi tak koupí Fábii. Auto je to dobré, o tom žádná, pořád má ale cejch “není to Oktávka”. I když interiér vás dokáže oklamat, tak souseda neoklame. Pokud má být jako pracant, dovedu si představit lepší a pravděpodobně i levnější alternativy v podobě Dacie Logan. Pokud má jít o design, tak bych asi spíše sáhnul po Hyundai i30. Takže pro koho je? Pro nenáročného uživatele, který nechce dát vyšší statisíce za auto. Auto je pro něj nástroj a chce kvalitu a levný servis. To vše Fábie dostatečně zvládá a troufám si říct, že s tou správnou výbavou dokáže přimět takového uživatele, aby se začal zajímat o auta a stal se z něj Autysta!

Škoda Fábie
  • 50%
    Exteriér - 50%
  • 70%
    Interiér - 70%
  • 65%
    Jízdní vlastnosti - 65%
  • 75%
    Spotřeba - 75%
  • 90%
    Praktičnost - 90%
  • 85%
    Pohodlí - 85%
  • 50%
    Rychlost - 50%
  • 65%
    Zábava za volantem - 65%
69%

Shrnutí

Škoda Fábie je fajn auto pro nenáročného uživatele, který chce mít jistotu tuzemské značky a praktičnost na každém milimetru

Sending
User Review
76% (1 vote)
autysta

autysta

Vášnivý autysta, který miluje řízení a snad všechno, co má čtyři kola a motor. Píši o autech a nebojím se být subjektivní. Moje recenze mají šťávu!

Napište komentář